Strauss Adriatic dobitnik je specijalne nagrade za Posvećenost i rezultate u razvoju talenata, koju dodeljuje međunarodna kompanija za Executive Search Stanton Chase. Među velikim brojem domaćih i internacionalnih kompanija, Strauss Adriatic je prepoznat kao jedna od onih koje nude kvalitetne i napredne programe razvoja talenata na svim nivoima.

Nagrada je dodeljena za program Green Belt koji se sprovodi u okviru Lean Six Sigma filozofije poslovanja, o čemu više govori Ljiljana Filipović, Continuous Improvement Manager kompanije Strauss Adriatic.

Kako biste predstavili Lean Six Sigma (LSS) filozofiju poslovanja i koliki je njen značaj?

Lean Six Sigma je filozofija poslovanja orijentisana ka stalnom poboljšanju, koja primenjujući efikasne alate i koncepte pruža adekvatan odgovor za različite kompanijske izazove, poput kontinuiranog poboljšanja pozicije na tržištu, smanjenje troškova, kontrolu kvaliteta. Lean je filozofija koja koristi alate i tehnike za kreiranje i promenu kulture u cilju sprovođenja dobre prakse i više se fokusira na potrebe kupaca i procesni pristup poslovanju, dok je Six Sigma pristup zasnovan na podacima koji se koriste za identifikaciju i otklanjanje nedostataka uz pomoć statistike. Kombinovanjem Lean & Six Sigma unapređuju se procesi u kompaniji što sve dovodi do raznih benefita, kako na polju profitabilnosti, tako i na polju zadovoljstva zaposlenih, ali i svih stejkholdera.

Kako izgleda proces implementacije Lean Six Sigma filozofije poslovanja?

Sve promene, pa i implementacija Lean Six Sigme, uvode se postepeno, u fazama. Ne postoji generički model jer se promene sporo prihvataju, a ustaljene navike se ne menjaju lako. Stvaranje potrebne infrastrukture kadrova za pokretanje i vođenje Lean Six Sigma projekata zahteva strpljenje i ulaganje u obrazovanje i obuku ljudi od strane najvišeg rukovodstva, koje je zaduženo da obezbedi sredstva za ostvarivanje strateških ciljeva organizacije i da transformiše korporativnu kulturu.

Mi smo odvažno krenuli od najvišeg nivoa implementacije konstantnog poboljšanja koji se često naziva i Performance excellence (besprekorno izvođenje). To je bilo moguće jer Strauss Adriatic ima specifičnu radnu atmosferu i dobre međuljudske odnose, a naši zaposleni svakodnevno poboljšavaju način rada i procese, kako putem svojih rutinskih aktivnosti, tako i putem projekata. Six Sigma metodologija primenjuje model DMAIC, koji je usmeren na zahteve kupaca sa ciljem da im se neprekidno isporučuje baš ono što oni žele uz maksimalni kvalitet i po najpovoljnijim cenama.

DMAIC podrazumeva:

D – Define (definisanje), da tačno znamo gde želimo da stignemo

M – Measure (merenje), da izmerimo gde smo sada

A – Analyse (analiziranje), da otkrijemo kako najbolje da ostvarimo ciljeve

I – Improve (unapređenje), da sprovedemo dogovorene aktivnosti

C – Control (kontrolisanje/upravljanje procesima), da onda osiguramo da to stanje i održimo

Šta predstavlja Green Belt i zašto ste se odlučili za tu obuku?

Za unapređenje procesa ključan je timski rad. Naše kompanijsko okruženje je takvo da su zaposleni ohrabreni da otvoreno diskutuju, rešavaju probleme i prevazilaze greške. Sektori međusobno sarađuju, ciljevi su im usklađeni i svi zajedno vode ka ostvarenju zajedničkih strateških ciljeva.

Sam Green Belt tim, ambasador naše kulture kontinuiranih unapređenja, odabran je na osnovu određenih predispozicija: analitičnost, istrajnost, entuzijazam i liderske veštine u radu sa ljudima. Svaki Green Belt je obukom osnažen da identifikuje projekat koji treba da doprinese stvarnom unapređenju i finansijskom efektu sa brzo vidljivim rezultatima, jer su finansijska i poslovna korist unapred utvrđene i kvantifikovane. Kao deo treninga, a i u cilju podrške ostvarenju konkretnih ciljeva u oblasti povećanja efikasnosti procesa, imali smo pet projekata, a neke od njih smo već i realizovali u praksi.

Izuzetno sam ponosna što su obuka i sertifikacija za Green Belt doprineli, pored drugih aktivnosti za razvoj zaposlenih, da kao kompanija dobijemo nagradu za razvoj talenata, posebno jer su kolege pokazale izuzetnu motivisanost i angažovanje u toku obuke, kao i jasnu opredeljenost za širenje kulture kontinuiranih unapređenja davanjem stručne podrške drugim zaposlenima.